Draadloos internet samen met een draadloos netwerk

Draadloos internet samen met een draadloos netwerk

New postby SA3BAT on Sat Jul 24, 2010 4:39 pm

Hallo,
Ik woon midden in de bossen van Noord Zweden en de enige mogelijkheid om een internet verbinding te maken is via een mobiele aansluiting van Tele2. Deze werkt naar behoren. Ik heb nu een ECB32220 router aangeschaft en daar begonnen de problemen. Het netwerk werkt naar behoren. 1 pc op XP, een andere op Vista en de laatste op Windows 7.
Verbinding met het internet is een ander verhaal. Alleen de pc waar het mobiele modem op zit gaat het internet op. Wij hebben van alles en nog wat geprobeert maar tot op heden niet het gewenst resultaat. Zelf denken wij dat het toch ergens een verkeerde instelling is, maar dan blijft de vraag waar.
Wie kan mij verder helpen.

Vriendelijke groet,

Cor (SA3BAT)
SA3BAT

Re: Draadloos internet samen met een draadloos netwerk

New postby PD0SBM on Thu Aug 05, 2010 5:54 pm

Hoi Cor,

Wat voor een tele 2 modem is dat ??
en hoe heb je hem aangesloten ?

grt

Alex
PD0SBM
PD0SBM

New postby SA3BAT on Thu Aug 05, 2010 6:15 pm

Alex bedankt voor je reactie.
Het is een Huawei 3G modem. Dit wordt via een USB kabel aangesloten en is op zit op dezelfde computer als de router.
In middels heb ik via de fabrikant van de router een bericht ontvangen dat dit niet gaat werken omdat ik een router moet hebben waar
het modem via een USB aansluiting op aangesloten dient te worden.
Ik wilde nu een router aanschaffen met een USB aansluiting voor dit modem en dan de andere router (400mw) als brug ergens op zolder plaatsen.
Overigens zit ik al met een richtantenne op de antenne mast van Tele2 die op een afstand van bijna 25 km hier vandaan staat. Dus het is een beetje kritisch.

Groet
Cor
SA3BAT

New postby PD0SBM on Fri Aug 06, 2010 8:43 am

de mooiste oplossing is idd die jezelf al aandraagt.... router nemen die een usb modem snapt, en dan verder....

Minder mooi, ingewikkelder, irritanter, maar wel goedkoper is om de pc waar de modem aan vast hangt als "gateway" te gebruiken.
Dit heet internet connection sharing op een engelstalige windhoos bak....
Wel betekend dat, dat die pc altijd aan moet als een andere pc wilt internetten..... (wat weer makkelijk is als je de kinderen wat wilt beteugelen qua inet gebruik)

hou wel rekening met het feit dat als je ICS gaat gebruiken , je de router van zijn router/dhcp server funktie moet verbannen, en hem moet gaan gebruiken als netwerk switch.
google maar eens op ICS als je dit zou willen. Er is vast zat over geschreven.

Ook misschien een optie is om aan tele2 te vragen of hun een modem leveren die een ethernet aansluiting heeft of meteen wifi....

als je nog meer wilt weten stuur je me maar een pm of een reply hier :)
PD0SBM

Return to Hardware