by ON5WAL on Mon Jul 20, 2009 12:47 am
Hallo Om's
Ik heb dit ook meegemaakt met mijn ic 706 (8 jaar oud )deze lente ,ik wilde de trx weer eens op vakantie gaan gebruiken .
Na inbouw in de wagen kwam er geen klik uit ,Wat nu gedaan sta 5 dagen voor vertrek naar noord dl.
Mijn vriend Peter bezocht omdat deze dezelfde trx heeft daar dan eens uit elkaar geschroeft en kijken waar er iets te vinden is. Na 2 uur zoeken niets gevonden, dus maar terug naar huis.
Intussen is Peter op internet aan het zoeken geslagen en bij dit hier boven uit gekomen, na een mailtje heb direkt mijn trx open gemaakt en na gekeken en inderdaad bij mij was de linker zijkant rubber blokje gaan corideren door de lijm op het zijkantje van één koperbaanje die dan ook was weg gevreten over een lengte van 1,5 cm , door het groene beschermlakje dat er op gespoten was is natuurlijk niet de zijkant dik genoeg afgedekt door de lak dat de lijm aan het koper kan komen en er dan die reaktie komt van het wegvreten.
Door een kabeltje eroverheen te solderen en de beide blokjes weg te nemen werkt deze trx weer ok ,dus vakantie pret op qrg's weer ok enkel de xyl was er niet tevreden mee dat ik telkens om 9:30 en om 22:30 verdwenen was naar de wagen hihihi.
Zo dus zie je maar weer hoe mooi het is om vrienden te hebben die ook internet hebben en ook OM zijn.
mijn dank aan on4hp Peter en n1eq
groeten van Walter